A Coop Kápolna Zrt. (székhely: 3355 Kápolna, Kossuth út 23., cégjegyzékszám: 10-10-020298, adószám: 24782131-2-10, telefonszám: 0636-488-110, e-mail: kozpont@coopkapolna.hu, önállóan képviseli: Mester Zsoltné vezérigazgató, adatvédelmi kapcsolattartó neve, elérhetősége: …, postai úton elérhető az Adatkezelő székhelyén, e-mail-ben a kozpont@coopkapolna.hu címre küldött e-mail útján), mint adatkezelő ezúton tájékoztatja Önt összefoglalóan és röviden az általa végzett adatkezelési tevékenységekről, valamint egyéb érdemi tényekről.
Adatkezelő felhívja a tisztelt érintettek figyelmét, hogy
a Dohány Kooperáció Bt-vel közös nyilvántartási rendszer alapján, 2 fő munkavállaló személyes adatai tekintetében, e munkavállalók közös foglalkoztatása vonatkozásában.
Közös adatkezelés tekintetében az elsődleges, érintettel és hatósággal kapcsolattartásra kijelölt adatkezelő a Coop Kápolna Zrt..
Egyszeri információkérés és -adás során megadott adatokhoz kapcsolódó adatkezelés összefoglaló táblázata |
|||
Érintettek: Minden természetes személy, ideértve egy szervezet nevében eljáró képviselőt is, aki az Adatkezelővel kapcsolatba kerül és az Adatkezelőtől információt kér/kap |
|||
Cél: az érintett számára megfelelő információ nyújtása és ezzel összhangban a kapcsolattartás |
|||
Adatkör |
Cél |
Jogalap |
Tárolási idő |
név |
azonosítás |
hozzájárulás (GDPR 6. cikk (1) a) pontja |
cél megvalósulásáig, vagy korábban, törlési kérelemig |
e-mail cím |
azonosítás, kapcsolattartás |
||
telefonszám |
kapcsolattartás |
||
kérdés, kérés |
válaszadás, tájékoztatás |
||
adatkezelési tájékoztató tudomásul vétele (weboldalon) |
későbbi bizonyítás |
jogos érdek (GDPR 6. cikk (1) f) pontja), amely a későbbi bizonyíthatóságban, a hozzájárulás megfelelőségében ölt testet |
|
captcha kód (weboldalon) |
annak kizárása, hogy robot küldjön kérdést |
jogos érdek (GDPR 6. cikk (1) f) pontja), amely az adatbiztonság követelményének való megfelelésben ölt testet |
|
beküldés időpontja |
kérdés, kérés beérkezésének regisztrálása, feldolgozása |
jogos érdek (GDPR 6. cikk (1) f) pontja), amely a beérkezés nyomonkövethetőségében ölt testet |
|
adott válasz tartalma, időpontja |
válaszadás bizonyítása |
jogos érdek (GDPR 6. cikk (1) f) pontja), amely a válasz nyomonkövethetőségében ölt testet. |
Érintettel történő folyamatos, rendszeres kapcsolattartás során kezelt adatokhoz kapcsolódó adatkezelés összefoglaló táblázata |
Magyarázat: Példálózó felsorolással élve ilyen az elektronikus alapú kapcsolattartás, mint az e-mail, vagy a postai úton vagy telefonon történő kapcsolattartás, stb. A kapcsolattartás ebben az adatkezelésben azt jelenti, hogy nem egyszeri alkalomról van szó. Ide tartozik a kapcsolatápolás ügyfelekkel, és az aktív ügyfelek telefonos megkeresése is |
Cél: az érintettel történő kapcsolattartás, felmerülő kérdések, kérések és egyebek megválaszolása, megoldása |
Érintettek: Minden természetes személy, ideértve szervezet nevében, képviseletében eljáró természetes személyt is, aki az egyszeri információkérésen túl folyamatosan, vagy rendszeresen kapcsolatot tart az Adatkezelővel |
Adatkör |
Cél |
Jogalap |
Tárolási idő |
név* e-mail cím / levelezési cím / telefonszám* kérdés, kérés tartalma tájékoztatás adatkörei |
Azonosítás, megszólítás Azonosítás, kapcsolattartás Azonosítás, kapcsolattartás válaszadás, tájékoztatás válaszadás, tájékoztatás |
Önkéntes hozzájárulás, ha az adatokat az érintett önkéntesen bocsátja az Adatkezelő rendelkezésére (pl. érintett kérelmével kapcsolatos levelezés során) |
cél megvalósulásáig, vagy törlési kérelemig |
megállapodás, ha az Adatkezelő és az érintett megállapodást kötnek egymással például az Adatkezelő valamely szolgáltatásának igénybevételéről |
polgári jogi elévülési időben |
||
jogszabályi kötelezettség teljesítése, amennyiben ilyen kapcsolatfelvételi, tájékoztatási kötelezettséget jogszabály előír akár az Adatkezelő, akár az érintett számára |
jogszabályban meghatározott határidőben. Megjegyzés: Egy levelezés számviteli bizonylat alapjául is szolgálhat, tehát megőrizendő 8 évig a számviteli bizonylat alátámasztása céljából. |
||
adatok kezelése alapulhat harmadik személy, vagy az Adatkezelő jogos érdekén is, ilyen esetben a kapcsolatfelvétel során erről külön tájékoztatást ad az Adatkezelő, pl. a nem természetes személy ügyfél / partner kapcsolattartója adatainak kezelése |
(jogos) érdek megszűnéséig. Megjegyzés: egy levelezés bizonyítékául szolgálhat egy ellenőrzés során, ezért az Adatkezelő kezelheti azt elévülési időben, amelynek lejárta a jogos érdek megszűnésének időpontja lesz. |
||
érintett, vagy másik személy létfontosságú érdekeinek védelme miatt szükséges az adatkezelés |
Weboldal rendeltetésszerű és színvonalas működésének biztosításával kapcsolatos adatkezelés összefoglaló táblázata |
|||||
Cél |
Jogalap |
Érintettek |
Adatkategória |
Időtartam |
Forrás |
célja a weboldal rendeltetésszerű és színvonalas működésének biztosítása |
jogos érdek (GDPR 6. cikk (1) f) pontja) |
Weboldalt látogató, adatok által beazonosítható vagy beazonosított természetes személyek |
név, telefonszám, időpont, választott szolgáltatás |
30 napig |
Érintettek |
Az érintett jogai
Az érintett jogai és jogalapok viszonyát a következő táblázat mutatja be, hogy az érintett számára egyértelmű legyen, hogy az alkalmazott jogalap esetén milyen jogaival élhet.
|
Előzetes tájékozódáshoz való jog |
Hozzáférés joga |
Helyesbítés joga |
Törlés joga |
Korlátozás |
Adat-hordozhatóság |
Tiltako-zás |
Hozzájárulás visszavonása |
Hozzájárulás |
✔ |
✔ |
✔ |
✔ |
✔ |
✔ |
✖ |
✔ |
Megállapodás |
✔ |
✔ |
✔ |
✔ |
✔ |
✔ |
✖ |
✖ |
Jogi kötelezettség |
✔ |
✔ |
✔ |
✖ |
✔ |
✖ |
✖ |
✖ |
Létfontosságú érdek |
✔ |
✔ |
✔ |
✔ |
✔ |
✖ |
✖ |
✖ |
Közfeladat, közhatalmi jog. |
✔ |
✔ |
✔ |
✖ |
✔ |
✖ |
✔ |
✖ |
Jogos érdek |
✔ |
✔ |
✔ |
✔ |
✔ |
✖ |
✔ |
✖ |
Hozzáféréshez való jog (GDPR 15. cikk)
Az érintett jogosult arra, hogy az Adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és az adatkezelés körülményeivel kapcsolatos információkhoz hozzáférést kapjon. Ha személyes adatoknak harmadik országba vagy nemzetközi szervezet részére történő továbbítására kerül sor, az érintett jogosult arra, hogy tájékoztatást kapjon a továbbításra vonatkozóan a 46. cikk szerinti megfelelő garanciákról. Az Adatkezelő az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát az érintett rendelkezésére bocsátja, ha azokat érintett kéri.
Hozzájárulás visszavonásának joga (GDPR 7. cikk)
Érintett jogosult arra, hogy a hozzájárulását bármikor visszavonja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.
Helyesbítéshez való jog (GDPR 16. cikk)
Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül helyesbítse a rá vonatkozó pontatlan személyes adatokat.
Tiltakozáshoz való jog (GDPR 21. cikk)
Az érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak a GDPR 6. cikk (1) bek. e) vagy f) pontján alapuló kezelése ellen.
Ebben az esetben az Adatkezelő a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben.
Adatkezelés korlátozásához való jog (GDPR 18. cikk)
Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő korlátozza az adatkezelést, ha a GDPR-ban meghatározott feltételek bármelyike megvalósul, és ebben az esetben az Adatkezelő a tároláson kívül más műveletet az adattal ne végezzen.
Ha az érintett tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az Adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben.
Törléshez (elfeledtetéshez) való jog (GDPR 17. cikk)
Az érintett jogosult arra, hogy az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje a rá vonatkozó személyes adatokat, ha az adatkezelésnek nincs célja, hozzájárulását visszavonta és nincsen egyéb jogalapja, tiltakozás esetén nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre, vagy ha az adatokat eleve jogellenesen kezelték, továbbá az adatokat jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell. Ha az Adatkezelő nyilvánosságra hozta a személyes adatot, és azt törölni köteles, az elérhető technológia és a megvalósítás költségeinek figyelembevételével megteszi az ésszerűen elvárható lépéseket – ideértve technikai intézkedéseket – annak érdekében, hogy tájékoztassa az adatokat kezelő adatkezelőket, hogy az érintett kérelmezte tőlük a szóban forgó személyes adatokra mutató linkek vagy e személyes adatok másolatának, illetve másodpéldányának törlését.
Adathordozhatósághoz való jog (GDPR 20. cikk)
Az érintett jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, általa az Adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy ezt akadályozná az az adatkezelő, amelynek a személyes adatokat a rendelkezésére bocsátotta, ha jogszabályi feltételek (automatizált adatkezelés és hozzájárulás vagy megállapodás jogalap) fennállnak .
Érintett hol és hogyan kérhet részletes tájékoztatást az adatok kezeléséről, továbbításáról, valamint hol és hogyan élhet jogaival?
Adatkezelő felhívja az érintettek figyelmét, hogy az érintettek tájékoztatás kérésüket, hozzáférési jogukat, valamint egyéb jogaik gyakorlását Adatkezelő postai (3355 Kápolna, Kossuth út 23.) vagy e-mail-es elérhetőségre (kozpont@coopkapolna.hu) küldött nyilatkozattal tehetik meg. Az Adatkezelő a nyilatkozatot a beérkezéstől számított legrövidebb időn belül megvizsgálja és megválaszolja, valamint megteszi a szükséges lépéseket a nyilatkozatban, a Belső Adatvédelmi Szabályzatban, valamint jogszabályban foglaltak alapján.
A hatóság elérhetősége panasz (GDPR 77. cikk) esetén:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c
Telefon: +36 (1) 391-1400
Fax: +36 (1) 391-1410
www: http://www.naih.hu
e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Jogaival és a hatósághoz benyújtandó panasz részleteivel kapcsolatos további információért keresse fel az alábbi honlapot: http://naih.hu/panaszuegyintezes-rendje.html.
Az érintett a jogainak megsértése esetén a lakóhelye szerint illetékes bírósághoz is fordulhat és többek között sérelemdíjat követelhet.
A lakóhelye szerint illetékes bíróságot itt tudja megkeresni: https://birosag.hu/birosag-kereso
Lezárva: 2020. szeptember 26. napján
Mester Zsoltné vezérigazgató
Coop Kápolna Zrt.